Jak stworzyć dobrą i skuteczną reklamę w internecie? Oto kilka rekomendacji, które pomogą Ci przygotować odpowiednie i dobrze dopasowane banery internetowe.

W czasach natłoku informacji, obrazków, bodźców, znacznie ciężej jest przyciągnąć czyjąś uwagę, a co dopiero nawiązać interakcję. Najłatwiej jednak nawiązać ją przez internet. Aby nie było zbyt łatwo, użytkownicy coraz częściej chcą decydować, jaka treść ma do nich trafiać. Wymagają prowadzenia selekcji marek, produktów, którymi są lub mogliby być zainteresowani.

Dzisiejszy konsument w internecie jest bardzo wyczulony na atakujące go reklamy. Bardzo powszechne jest używanie AdBlocka – w Polsce blokowanych jest aż 46% reklam, co daje nam najwyższy wynik na świecie!

Jak więc stworzyć dobrą reklamę, która spotka się z wysoką skutecznością i efektywnością?

Oto kilka rekomendacji, które pomogą Ci przygotować odpowiednie, skuteczne banery internetowe, dopasowane do Twojej grupy docelowej.

Komunikat

  1. Tytuł (headline) – powinien być krótki (najlepiej 2-6 słów), chwytliwy i konkretny. Masz niewiele miejsca, żeby pomieścić wszystkie te elementy, a także około ćwierć sekundy, żeby przykuć uwagę odbiorcy.
  2. Liczby – używaj liczb (faktów, ceny, daty, limitowanej oferty itp.).
  3. USP (Unique Selling Proposition) – wykorzystuj swoją unikatową propozycję sprzedaży. Pokaż realną korzyść, jaką zyska odbiorca Twojego produktu.
  4. Podtytuł – tytuł i podtytuł powinny być spójne logicznie – jeden powinien wynikać z drugiego. Najpierw przykuj uwagę, a potem krótko i zwięźle wyjaśnij o co chodzi. Upewnij się, że tytuł i podtytuł różnią się od siebie rozmiarami. Dzięki temu tekst stanie się bardziej czytelny dla odbiorców, którzy będą w stanie szybko zapoznać się z treścią i ocenić, czy są nią zainteresowani.
  5. Informacje – masz szansę na przykucie dodatkowej uwagi, jeśli w swój komunikat wpleciesz informacje, które mogą zainteresować Twoich odbiorców i przynieść mu rzeczywistą wartość lub wiedzę.
  6. Sezonowość – korzystaj z tego, że zbliżają się walentynki, Boże Narodzenie lub Dzień Dziecka. Istnieje duża szansa, że w poszukiwaniu prezentu klienci zdecydują się zapoznać akurat z Twoją ofertą. Możesz wtedy zaproponować im produkt, którego wcześniej (być może) nie brali pod uwagę.

Wygląd

  1. Czytelność – dzisiejsze czasy wymagają nienagannego poczucia estetyki. Grafika powinna cieszyć oko potencjalnego klienta. Staraj się, aby tekstów było mało, nie zlewały się z tłem, a graficzne elementy nie przytłoczyły odbiorcy oraz prezentowały w jasny sposób to, co chcemy przekazać. Warto zadbać o odpowiednie marginesy i przestrzeń pomiędzy poszczególnymi elementami banera (tzw. światło).
  2. Kolory – używaj ich z głową. Staraj się dopasować do siebie kolory, odcienie, fonty – tak, aby nie drażnić odbiorcy i aby wszystkie elementy tworzyły spójną całość. Kolory mogą skupić lub rozproszyć uwagę użytkownika. Mogą też pomóc przy wzbudzaniu emocji i uczuć. Upewnij się, że kolory, których używasz są adekwatne do treści prezentowanej na banerze (i jednocześnie zgodne z brand bookiem marki).
  3. Zdjęcia i inne elementy graficzne jakie pokazujesz powinny być spójne, kontekstowo powiązane z komunikatem, jaki odbiorca może przeczytać na banerze.
  4. Fonty – unikaj bardzo cienkich odmian fontów, pisanych kursywą. Nie używaj też jedynie wielkich liter.
  5. Logo – nie zapomnij o nim. Oprócz tego, że jest on wymogiem większości wydawców, jest to również element budujący świadomość marki. Pomoże to odbiorcy skojarzyć konkretną ofertę z Twoją firmą.

Personalizacja

Staraj się rozróżniać komunikat i dopasowywać go do różnych grup docelowych. Zadbaj, aby treści prezentowane w reklamie były adekwatne do ich zainteresowań, miejsca zamieszkania czy otoczenia (np. serwisu, w którym są prezentowane).

Interakcja

Zwykły komunikat nie zawsze wystarcza, aby zjednać sobie uwagę odbiorcy. Doskonale sprawdza się zaangażowanie go w to, co chcemy mu przekazać. Mini-gra, video, interakcja z kursorem myszki czy sensorami telefonu potrafią zdziałać cuda (więcej o reklamie rich media przeczytasz w tym artykule).

CTA, czyli call to action

Nie zapominaj o przycisku z „call to action”! Gdy już przykujesz uwagę grafiką, zachęcisz krótkim, lecz treściwym copy, daj szansę klientowi na to, aby „dowiedzieć się więcej” lub „kupić teraz”. Najlepiej, jeśli CTA będzie łączyło się z rzeczywistą akcją, która będzie miała miejsce po kliknięciu w baner.

Ważne – umieść przycisk na końcu, zgodnie z tym jak „czyta się” dana kreacja – najczęściej na dole, na środku lub po prawej stronie. Użyj koloru kontrastującego z tłem, aby był dobrze widoczny.

Spójność kampanii

  1. Upewnij się, że wszystkie elementy kampanii są spójne i nie będą wprowadzały odbiorcy w błąd. To, co prezentujemy na banerach powinno być odzwierciedlone na landing page’u, zarówno od strony komunikatu, jak i strony wizualnej. Lepiej sprawdzi się prosty, dedykowany danej kampanii landing page niż kierowanie całego ruchu na stronę główną.
  2. Nie obiecuj czegoś, czego wiesz, że nie będziesz w stanie dotrzymać. Nie zostawiaj użytkownika z poczuciem bycia oszukanym. „Clickbaity” nie są mile widziane (chyba, że Twoim celem jest wysoki wskaźnik odrzuceń). W efekcie możesz osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego i zrazić klienta nie tylko do zakupu danego produktu, ale do całej marki.

Inspiracje

Inspiracji nigdy za wiele! Zwróć uwagę na to, jakie banery ma konkurencja lub firma z podobnej branży. Nie chodzi o to, aby kopiować czyjeś rozwiązania jedynie zmieniając logo, ale żeby podejrzeć czy podążamy za trendami i zainspirować się ciekawymi pomysłami.

W serwisie MOAT możesz łatwo podejrzeć kampanie banerowe różnych marek, wyszukując te, które Cię interesują.

Na zakończenie

Mam nadzieję, że te kilka sugestii pomoże Ci w przygotowaniu skutecznej kampanii banerowej. Jeśli jednak produkcja kampanii nie jest Twoją mocną stroną – czemu nie oddać tego w ręce kogoś, kto robi to na co dzień?

Outsource produkcji kampanii to powszechna praktyka w branży reklamowej. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy wszystkie terminy są na wczoraj, a zasoby zajęte na najbliższy miesiąc.

Jeśli potrzebujesz wsparcia, napisz do nas. Możesz również zobaczyć portfolio naszych realizacji na stronie naszego domu produkcyjnego 1000digital.

 

[contact-form-7 404 "Not Found"]