Klient
Fundacja DKMS
Zakres prac
- Koncepcja wysyłki kreatywnej do Dawców
- Przygotowanie oraz produkcja materiałów graficznych
Pomocna dłoń… nie tylko na papierze
Z okazji Ogólnopolskiego Dnia Dawców Szpiku (który ma miejsce 13.
października) do ponad 7 000 osób,
które
zarejestrowały się w bazie DKMS oraz
oddały szpik bądź komórki macierzyste, trafiły specjalne
przesyłki.
Dzięki nim
mogli oni dołączyć do wyjątkowej i niepowtarzalnej Alei Dawców Szpiku.
nasze zadanie
Naszym zadaniem było stworzenie koncepcji kreatywnej oraz zaprojektowanie
materiałów do wysyłki, która
pozwoliłaby zarówno docenić dotychczasowych
Dawców, jak i skłonić ich do podzielenia się swoją historią
za
pośrednictwem
mediów społecznościowych.
Zrób to po swojemu!
Każdy z Dawców otrzymał spersonalizowaną kartkę z przygotowanymi dla niego
życzeniami
i niewielką prośbą. Na odwrocie znajdowała się ilustracja gwiazdy
podobnej do tych ze słynnej Alei Sław.
Dawcy mieli za zadanie w dowolny, wybrany
przez siebie sposób odbić na niej swoją dłoń. Dodatkowo otrzymali
oni krótką
instrukcję, która co prawda podpowiadała, w jaki sposób to zrobić, ale przede
wszystkim – zachęcała do własnej inwencji oraz użycia wyobraźni!
Podaj dalej
Chcieliśmy nie tylko docenić Dawców, ale wysyłka miała być przede wszystkim
doskonałym pretekstem do
dzielenia się swoją historią w mediach
społecznościowych oraz inspirowania innych do rejestrowania się
w bazie
potencjalnych Dawców Szpiku Fundacji DKMS. Poprosiliśmy Dawców o kreatywne
podejście do
kwestii
odbicia dłoni i nie zawiedliśmy się – prześcigali się
w pomysłach! Kartki z życzeniami zostały ozdobione narysowanymi lub
namalowanymi konturami dłoni,
pojawiały
się flagi państw krajów, z których
pochodzą biorcy, niektóre zawierały nawet fragmenty listów
napisanych
przez
wdzięcznych Biorców do swoich Dawców
Akcja wspomagana była dedykowanymi hashtagami: #AlejaDawcówSzpiku
i #MojaHistoria. Pojawiły się one w ponad 200 postach na Facebooku
i Instagramie. Na Instagram Stories naliczyliśmy dodatkowo ok. 50 oznaczonych
i publicznych relacji, a z pewnością było ich jeszcze więcej!
Projekt przyniósł nam wiele satysfakcji
i wzruszeń, a informacje zwrotne, jakie
otrzymaliśmy od Fundacji DKMS tylko potęgują te uczucia:
Współpraca z 1000ideas, tak samo jak przy innych projektach, przebiegała bardzo
sprawnie i w przyjemnej
atmosferze. Cieszymy się, kiedy możemy pracować
z agencją, która rozumie nasze potrzeby, jest
kreatywna,
komunikatywna i z dużą
otwartością realizuje założenia.
Nie możemy się doczekać kolejnych wspólnych projektów! 🙂
Sara Drobniak,
Fundacja DKMS Polska
Spodobał Ci się ten projekt?
Wypełnij formularz i zobacz,
co możemy zrobić
dla Twojej firmy.