Klient

Wokas SA

Zakres prac

  • Koncepcja kampanii digital
  • produkcja materiałów display
  • oraz social media

Nasze zdanie

Sidekick – czyli po naszemu kompan. Postać bez której wiele przygód znanych bohaterów mogłoby nie mieć tak szczęśliwego finału. Robin dla Batmana, Doktor Watson dla Sherlocka Holmesa, Sancho Pansa dla Don Kichota. W naszej codziennej pracy takim sidekickiem bywają właśnie kampanie digital, wzmacniające komunikację prowadzoną w obszarach ATL i BTL. A to jest historia przygody z marką Wokas, dla której przygotowaliśmy idealnego kompana w kanale online.

Ale może po kolei.

Wokas to marka z branży ogrodniczej – producent podłoży i ziem dla roślin.
1000ideas przygotowało dla niej kampanię wizerunkową, połączoną z launchem nowej linii produktów – Wokas SMART – serii profesjonalnych podłoży, dopasowanych pod specyficzne wymagania konkretnych grup roślin. Komunikacja poszła naprawdę szeroko – począwszy od budowy strony internetowej, przez reklamę w prasie, spot TV, projekt opakowań dla nowych produktów, na aplikacji mobile skończywszy.

Cel? Jak najbardziej ambitny. Oprócz dotarcia do nowych klientów i zwiększenia świadomości marki Wokas, mierzyliśmy w wykreowanie pozycji lidera branży. Wiedzieliśmy, że kampania digital będzie właściwym wzmocnieniem. Takim właśnie sidekickiem, opartym na trzech strategicznych filarach – bannery GDN, kreacje pod kanały social media oraz remarketing. Punkt wyjściowy? Claim “Rośliny będą Ci wdzięczne” i komunikacja skierowana do pasjonatów ogrodnictwa oraz miłośników domowej uprawy roślin. Już na starcie w naszych głowach zaczęły kiełkować zarówno pierwsze pomysły na kreacje w obszarze digital, jak i na uspójnienie jej z tą częścią kampanii Wokas, która była prowadzona w telewizji i prasie.

Rośliny mają
głos… W kreacji
od 1000ideas

Nasz digitalowy sidekick miał przenieść do online’u pozytywne emocje obecne w spocie tv. Od strony koncepcji postawiliśmy na dwa mocne elementy. Pierwszym z nich była jedna z bohaterek telewizyjnej 15’ – roślina hoja kerrii, znana również jako hoja sercowata. Jej nazwa bierze się od charakterystycznych liści, które kształtem przypominają serce. Stąd już proste skojarzenie z miłością – taką, którą obdarza się swoje rośliny. Tworząc kreacje chcieliśmy, aby ta właśnie “roślina miłości” została nieformalnym symbolem marki Wokas.

Drugim elementem kreacji było natomiast… oddanie roślinom głosu. Nie wprost i nie dosłownie, ale za pomocą tabliczek umieszczanych na doniczkach, na których rośliny wyrażały podziękowania swoim właścicielom. Co oczywiście stanowiło bezpośrednie nawiązanie do claimu “Rośliny będą Ci wdzięcznie”. Całości dopełniła warstwa tekstowa odwołująca się do frazeologii i metafor związanych z roślinami.

Łącznie przygotowaliśmy 4 linie, czyli warianty kampanii, opierające się każdorazowo na innych tekstach i grafice, choć zachowujące spójność przekazu. Pierwsza z nich powstała jeszcze przed spotem, natomiast trzy kolejne stanowiły już kontynuację, a nawet coś w rodzaju wersji rozszerzonej kreacji w obszarze ATL.

Można śmiało powiedzieć, że pomysły 1000ideas pięknie zakwitły, ale nie byłoby to możliwe bez wzorowej współpracy z klientem i domem mediowym.

Organiczne połączenie
dla kwitnącej kampanii

Współpraca z klientem przebiegała wspaniale właściwie od samego początku. Pozwoliło to opracować kampanię digitalową w najdrobniejszych szczegółach. Przykład? W pewnym momencie Wokas zwrócił nam uwagę na… kolor doniczki. Po rzeczowej dyskusji, popartej konkretnymi argumentami zmieniliśmy jej kolor na czerwony – bardziej zwracający uwagę i kojarzący się – ponownie – z miłością.

W wewnętrznych statusach, które odbywały się raz w tygodniu, dyskutowaliśmy wspólnie nie tylko o doborze odpowiednich zdjęć (te pochodziły zarówno z sesji zdjęciowej zrealizowanej w trakcie kręcenia spotu telewizyjnego, jak i ze źródeł stockowych), ale też przedstawialiśmy klientowi bieżące raporty z efektów naszych prac. Taki tryb współpracy sprawił, że Wokas był bardzo zadowolony z wyboru 1000ideas jako partnera w obszarze komunikacji digital. Pozwoliło to również na osiągnięcie dobrych efektów samej kampanii.

Te nie byłyby oczywiście możliwe bez stworzenia optymalnego mediaplanu i dobrania do niego właściwych formatów. Na potrzeby kampanii digital dla Wokas zajęliśmy się produkcją animowanych banerów Google Display Network oraz karuzeli na Facebooku. W obszarze social mediów stworzyliśmy również animacje i grafiki do postów reklamowych. Mediaplan został z kolei stworzony razem z partnerskim domem mediowym, Performance Media. Finalnie wspólna praca agencji, klienta i marketingowego partnera zewnętrznego przyniosła sukces. Sukces, o którym najlepiej świadczą twarde dane.

A po planach… plony!

Przygotowywane na bieżąco raporty z kampanii digital dla Wokas pokazały, że nasze działania przyniosły zamierzony cel. A nawet więcej, bo udało nam się wyjść mocno ponad wstępnie zakładane wyniki. W ciągu czterech miesięcy trwania kampanii przygotowane przez nas kreacje zostały wyświetlone aż 4 miliony razy! Dzięki precyzyjnej strategii i dobremu mediaplanowi osiągnęliśmy współczynnik klikalności na poziomie 0,33% – zdecydowanie wyższy od średniej rynkowej, znajdującej się na poziomie 0,2-0,25%. Łącznie w reklamy autorstwa 1000ideas naliczyły 24 740 kliknięć!

O tym, jak dobrze przyjęły się kreacje dla digitalowej kampanii Wokas świadczy również współczynnik oglądalności dla YouTube na poziomie 56% – o 16% wyższy, niż standardowe dla tego medium 40%. Z kolei w mediach społecznościowych udało nam się dotrzeć do prawie 700 000 unikalnych użytkowników, wyświetlając posty reklamowe ponad 1 244 000 razy. Największy jednak sukces osiągnęliśmy na polu reklam wyświetlanych w wyszukiwarce Google. O ile średnio użytkownicy wyszukujący fraz związanych z interesującym ich tematem klikają w reklamy na poziomie 4-5%, te przygotowane przez 1000ideas mogą pochwalić się klikalnością na poziomie 13,5% - czyli ponad dwa razy większym. Możemy więc śmiało powiedzieć, że świetnie dopasowaliśmy się z komunikacją w obszarze digital do klientów marki Wokas.

Praca przy kampanii dla Wokas dała nam wiele satysfakcji i przyjemności. Raz jeszcze mieliśmy okazję do tego, aby przekonać się w praktyce jak silnym elementem kampanii 360 jest komunikacja w obszarze digital. Właściwy dobór formatów, wyprodukowanych z odpowiednio wysoką jakością to po prostu świetny sidekick dla działań marketingowych prowadzonych w tradycyjnych mediach. W dodatku ścisła współpraca klienta i jego partnera – czyli agencji (czyli w tym przypadku – nas ;)) sprawiła, że wspólne przygody w trakcie kampanii wizerunkowej miały swój satysfakcjonujący i szczęśliwy finał.

Po tym projekcie mogę powiedzieć, że 1000ideas kojarzy mi się z uczciwością, dokładnością, bezgraniczną pomocą w każdym temacie, sumiennością, nowoczesnymi rozwiązaniami, otwartością na klienta, chęcią współpracy. Wiem, że mogę liczyć na pomoc w każdej kwestii i nigdy nie spotkałam się z odmową. Żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi. Ewa Stepiuk, WOKAS

Spodobał Ci się ten projekt?

Wypełnij formularz i zobacz,
co możemy zrobić
dla Twojej firmy.