Dla Fundacji DKMS Polska, walczącej z nowotworami krwi, opracowaliśmy nową identyfikację eventową na Pol’and’Rock Festival 2019. Działo się!
Szpik, wiedza i rock and roll!
Obchodzący 25-lecie istnienia festiwal Pol’and’Rock (dawniej Przystanek Woodstock), to unikatowa impreza pod hasłem “miłość, przyjaźń, muzyka”. Co roku setki tysięcy pozytywnie zakręconych osób ściągają do Kostrzyna nad Odrą, by przeżyć niezwykłe dni.
Fundacja DKMS Polska, zajmująca się walką z nowotworami krwi, pojawiała się tam już wcześniej, ale w tym roku zwróciła się do nas z prośbą o opracowanie nowej formy obecności na festiwalu. Miała być ona luźniejsza, mniej oficjalna, bardziej adekwatna do stylu wydarzenia; jednym słowem – mocno rockandrollowa! Tak się składa, że w 1000ideas jesteśmy miłośniczkami i miłośnikami koncertów oraz festiwali, zatem dziewczyny z DKMS nie mogły trafić lepiej!
Będzie głośno – wyzwania i cele
Na początku przeanalizowaliśmy wyzwania, jakie przed nami stały:
- położenie namiotów w obrębie ASP (Akademii Sztuk Przepięknych), znajdującej się na wzniesieniu i oddalonej od strefy biwakowej;
- stateczny wizerunek DKMS, do którego młodsi odbiorcy mogli podchodzić z rezerwą;
- standardowa forma gadżetów informacyjnych, przyczyniających się do zwiększania liczby śmieci.
Mieliśmy informacje z pierwszej ręki – sami doświadczyliśmy blasków i cieni festiwalowego życia, na własne oczy widzieliśmy problemy, z jakimi rokrocznie styka się publiczność Pol’and’Rocka.
Wraz z Klientem określiliśmy jasno cele naszej akcji. Chcieliśmy:
- stworzyć bardziej wyluzowany, “buntowniczy” wizerunek Fundacji DKMS Polska;
- zachęcić młodych ludzi do rejestrowania się jako dawcy;
- pozyskać informacje do wykorzystania w raporcie na temat poziomu wiedzy o dawstwie szpiku;
- rozwiewać wątpliwości i przedstawiać fakty o walce z nowotworami krwi.
Let’s Rock! – koncept kreatywny
Pomysł na bandanę – pierwszy gadżet, będący symbolem obecności Fundacji DKMS na Pol’and’Rock – podsunęły nam Klientki. Był to świetny punkt wyjścia dla naszej pracy nad wpleceniem obecnego wizerunku Fundacji w festiwalowy klimat.
Obmyślenie symbolu kampanii zaczęliśmy od odwrócenia stereotypów na temat fanów rocka i metalu. Z autopsji bowiem wiemy, że pod wytatuowaną, ozdobioną kolczykami skórą i groźną aparycją kryją się dobre, wrażliwe serca, skore do pomocy innym.
Projektując logo akcji inspirowaliśmy się heavymetalowym stylem motocyklistów oraz charakterystycznymi skrzydłami Fundacji DKMS oraz jej księgą znaku.
Kampanijne hasło (hasztag) nawiązywało do piosenki “Bad to the Bone” George’a Thorogooda; zmieniwszy “Bad” na “Good” tytuł przetłumaczyliśmy na polski, i tak powstał slogan “Dobrzy do szpiku kości”, nawiązujący do profilu działalności Fundacji.
Spotkaliśmy się z dużym wyczuciem zespołu 1000ideas, bo koncepcja kreatywna, którą później dopracowywaliśmy była niemal od razu gotowa do realizacji.
Anna Flasza, Fundacja DKMS Polska
Z niewielką pomocą moich przyjaciół – realizacja
Projektowaliśmy nie tylko materiały reklamowe, ale całe doświadczenie festiwalowicza. Chcieliśmy wyróżnić się, przyciągnąć zainteresowanych i wzbudzić w nich dobrą wibrację, by przekazali ją dalej.
Festiwalowicze po raz pierwszy (poza social media) stykali się z naszą akcją na polu namiotowym, gdzie pojawiali się nasi wolontariusze, rozdający kartonowe wachlarze spełniające potrójną funkcję:
- po pierwsze służyły do ochłody w sierpniowym upale,
- po drugie zawierały edukacyjne informacje o dawstwie szpiku,
- po trzecie zaś zachęcały do odwiedzenia stanowiska Klienta na ASP, wzięcia udziału w quizie i odebrania bandany.
Przybywający do czerwonych namiotów Fundacji DKMS mogli zapoznać się z tablicami prezentującymi fakty i mity na temat dawstwa szpiku, zrobić selfie na tle charakterystycznych skrzydeł, czy też posłuchać wykładów prowadzonych przez pracowników Fundacji oraz Dawców faktycznych, których szpik uratował komuś życie.
Interaktywny quiz na tabletach pozwalał zweryfikować wiedzę na temat dawstwa szpiku, a przy tym służył zbieraniu danych statystycznych dla Fundacji.
Nagrodą za przybycie i wypełnienie quizu-ankiety była oczywiście wyjątkowa, festiwalowa, wielofunkcyjna bandana. Ten, kto chciał przekazać wiedzę dalej, otrzymywał poręczną, składaną ulotkę, którą mógł zabrać ze sobą do domu.
Wszystko się może zdarzyć… – efekt kampanii
Jestem pod dużym wrażeniem pracy całego zespołu (…) Terminy były napięte, ale ani przez chwilę nie poczułyśmy, że nie zdążymy lub „nie dowieziemy”. Cieszymy się, że z pomocą tej krakowskiej agencji stworzyliśmy jedno z ciekawszych i kolorowych miejsc na mapie Pol’and’Rock Festival.
Anna Flasza, Fundacja DKMS
Naszym celem było stworzenie koncepcji kompleksowej akcji eventowej, budzącej pozytywne skojarzenia i aktywizującej uczestników wyjątkowego festiwalu Pol’and’Rock 2019.
Odzew i skuteczność przerosły nasze oczekiwania – wszystkie wyprodukowane wachlarze i bandany rozeszły się wśród festiwalowiczów. Jako dawcy szpiku zarejestrowały się 1013 nowe osoby (o 150% więcej niż w ubiegłym roku), a w badaniu za pomocą quizu wzięło udział 1188 uczestników.
Nadal dzielimy się dobrą energią, stale współpracując z Fundacją DKMS! Dowiedz się więcej o przeszczepie szpiku, zamów swój pakiet rejestracyjny lub przekaż darowiznę na dkms.pl
[contact-form-7 404 "Not Found"]