Wizerunek firmy w social media jest dla Ciebie istotny, więc przygotowałeś świetną grafikę lub video na tło Twojej strony na Facebooku. Projektowanie grafiki zajęło Ci sporo czasu, jednak po wrzuceniu jej na Facebooka nie uzyskałeś zamierzonego efektu? Część elementów, które pięknie wyglądają na ekranie komputera, jest ucięta na urządzeniu mobilnym, a agencja social media czy firma reklamowa są poza Twoim budżetem? Ten artykuł sprawi, że Twój problem zniknie. Poznasz kilka zasad, dzięki którym cover photo czy cover video będzie wyglądało dobrze na każdym urządzeniu.
Podstawowe informacje techniczne o cover photo/cover video
Jak sama nazwa wskazuje, może być zarówno statyczne, jak i w formie filmu. Jeśli to grafika statyczna — polecamy format png, wtedy kompresja będzie mniejsza. Gdy decydujesz się na video — najlepiej, jeśli będzie to mp4. Pamiętaj, że musi ono trwać co najmniej 20 sekund.
Polecam projektować grafikę/video w rozdzielczości 1920×1080 px. Facebook zeskaluje je odpowiednio i przytnie w zależności od urządzenia, dlatego trzeba zachować marginesy zgodne ze schematem przycinania, który znajdziesz poniżej.
Jak zaprojektować obrazek/video w tle na stronie na Facebooku, by dopasować je do wszystkich urządzeń?
Schemat przycinania
Wskazówki
- Warto dodać dodatkowy margines do „safe area”, żeby główna treść miała trochę „oddechu”, wyglądała ładniej.
- Nie musisz jednak całej kreacji mieścić w „safe area”. Ważne, aby znalazły się tam najważniejsze jej części, które powinny zawsze widoczne.
W pozostałych obszarach mogą pojawić się np. jakieś ozdobne elementy kreacji. - Polecam, żebyś zamieszczał cover na komputerze, pojawia się wtedy opcja dopasowania — przesuwania obrazka/video góra-dół.
Oznacza to również, że „safe area” nie musi znajdować się dokładnie na środku, jak na schemacie, może być też np. na dole lub na górze.
PROTIP: Warto założyć sobie testową stronę, która nie będzie opublikowana, czyli nie będzie widoczna dla nikogo oprócz Ciebie bądź redaktorów/administratorów, których dodasz. Tam możesz przetestować wygląd cover photo (i nie tylko) jeszcze przed publikacją na oficjalnej stronie. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że wszystko jest ok z postem, którym chcesz podzielić się ze światem. Wiele z agencji reklamowych tak robi ;).
A tutaj przykład cover video, przygotowanego przez nas dla jednego z naszych klientów.