Klient
Fundacja DKMS
Zakres prac
- Research i analiza strategiczna
- Koncepcja komunikacji i planu kampanii
- Grafiki na landing page i przeformatowania
- Posty social media
Nasze zadanie
Naszym zadaniem było stworzenie koncepcji i realizacja kampanii zachęcającej do oddawania szpiku. W pierwszej kolejności pracowaliśmy nad odpowiednim przekazem i hasłem przewodnim akcji, a następnie przygotowaliśmy propozycje jej realizacji – od landing page’a po komunikację w mediach społecznościowych.
Wbrew stereotypom
Wydawałoby się, że współcześnie tatuaże nie budzą już kontrowersji. Nic bardziej mylnego! Stereotypy mają się całkiem nieźle – wiele osób nadal wierzy, że tatuaż utrudnia znalezienie pracy w niektórych branżach, a jego posiadanie wiąże się z masą ograniczeń.
O mitach na temat tych ograniczeń pisaliśmy zresztą w case study kampanii online dla Fundacji DKMS. Co ciekawe, nawet wśród posiadaczy tatuażu całkiem spora część wierzyła, że nie może zostać Dawcą Szpiku i komórek macierzystych krwi.
Jako że uwielbiamy walczyć ze stereotypami, bardzo ucieszyła nas perspektywa realizacji kolejnego projektu dla DKMS.
Zacznijmy od początku
Na start wzięliśmy pod lupę poprzednią kampanię. Przystąpiliśmy do debriefingu i zebraniu najistotniejszych informacji.
Na tej podstawie przygotowaliśmy dwie koncepcje kampanii oparte o różne hasła: „Wzorowy Dawca” i „Daj się naśladować”. Ostateczny wybór padł na opcję pierwszą.
Oddajemy głos
Wzorowym Dawcom
W kampanii informacyjnej postawiliśmy na fakty: podkreśliliśmy, że szpik można oddać szybko i bez komplikacji, a co najistotniejsze – tatuaże nie są żadną przeszkodą.
Aby przekaz był jak najbardziej wiarygodny, zaangażowaliśmy do współpracy osoby, które wzięły już udział w poprzedniej akcji oddawania szpiku. W tym celu stworzyliśmy zamkniętą grupę na Facebooku oraz przygotowaliśmy szkic konkursu dla Dawców Szpiku. Całości przyświecało hasło „Zostań Wzorowym Dawcą”.
Następnie stworzyliśmy koncepcję landing page’a i komunikacji w mediach społecznościowych. Skupiliśmy się na edukacji (obalaniu mitów o oddawaniu szpiku) i realność przekazu (zdjęcia i cytaty Dawców).
Wzór dla
Wzorowego Dawcy
Ze względu na specyficzną grupę odbiorców kampanii, zwróciliśmy się do salonów tatuażu w celu promocji akcji. Stworzyliśmy wzór w oparciu o DNA – symbol niezwykle ważny dla Fundacji DKMS. Do tego symbolu tatuatorzy dorysowali swoje ilustracje i tak powstały plakaty – nagrody w naszym konkursie dla Wzorowych Dawców.
Jak wyglądały posty i plakaty? Sprawdźcie poniżej:
Spodobał Ci się ten projekt?
Wypełnij formularz i zobacz,
co możemy zrobić
dla Twojej firmy.