Klient

Fundacja DKMS

Zakres prac

  • Koncepcja wysyłki kreatywnej do Dawców
  • Przygotowanie oraz produkcja materiałów graficznych

Pomocna dłoń... nie tylko na papierze

Z okazji Ogólnopolskiego Dnia Dawców Szpiku (który ma miejsce 13.
października) do ponad 7 000 osób, które zarejestrowały się w bazie DKMS oraz
oddały szpik bądź komórki macierzyste, trafiły specjalne przesyłki. Dzięki nim
mogli oni dołączyć do wyjątkowej i niepowtarzalnej Alei Dawców Szpiku.

nasze zadanie

Naszym zadaniem było stworzenie koncepcji kreatywnej oraz zaprojektowanie
materiałów do wysyłki, która pozwoliłaby zarówno docenić dotychczasowych
Dawców, jak i skłonić ich do podzielenia się swoją historią za pośrednictwem
mediów społecznościowych.

Zrób to po swojemu!

Każdy z Dawców otrzymał spersonalizowaną kartkę z przygotowanymi dla niego
życzeniami i niewielką prośbą. Na odwrocie znajdowała się ilustracja gwiazdy
podobnej do tych ze słynnej Alei Sław. Dawcy mieli za zadanie w dowolny, wybrany
przez siebie sposób odbić na niej swoją dłoń. Dodatkowo otrzymali oni krótką
instrukcję, która co prawda podpowiadała, w jaki sposób to zrobić, ale przede
wszystkim – zachęcała do własnej inwencji oraz użycia wyobraźni!

Podaj dalej

Chcieliśmy nie tylko docenić Dawców, ale wysyłka miała być przede wszystkim
doskonałym pretekstem do dzielenia się swoją historią w mediach
społecznościowych oraz inspirowania innych do rejestrowania się w bazie
potencjalnych Dawców Szpiku Fundacji DKMS. Poprosiliśmy Dawców o kreatywne
podejście do kwestii odbicia dłoni i nie zawiedliśmy się – prześcigali się
w pomysłach! Kartki z życzeniami zostały ozdobione narysowanymi lub
namalowanymi konturami dłoni, pojawiały się flagi państw krajów, z których
pochodzą biorcy, niektóre zawierały nawet fragmenty listów napisanych przez
wdzięcznych Biorców do swoich Dawców

Akcja wspomagana była dedykowanymi hashtagami: #AlejaDawcówSzpiku
i #MojaHistoria. Pojawiły się one w ponad 200 postach na Facebooku
i Instagramie. Na Instagram Stories naliczyliśmy dodatkowo ok. 50 oznaczonych
i publicznych relacji, a z pewnością było ich jeszcze więcej!

Projekt przyniósł nam wiele satysfakcji i wzruszeń, a informacje zwrotne, jakie
otrzymaliśmy od Fundacji DKMS tylko potęgują te uczucia:

Współpraca z 1000ideas, tak samo jak przy innych projektach, przebiegała bardzo
sprawnie i w przyjemnej atmosferze. Cieszymy się, kiedy możemy pracować
z agencją, która rozumie nasze potrzeby, jest kreatywna, komunikatywna i z dużą
otwartością realizuje założenia.
Nie możemy się doczekać kolejnych wspólnych projektów! :)
Sara Drobniak,
Fundacja DKMS Polska

Spodobał Ci się ten projekt?

Skontaktuj się z nami i zobacz,
co możemy zrobić
dla Twojej firmy.

Zobacz również