Klient

Grupa Integer

Lata pracy

2010 do teraz

Zakres prac

  • Brandbook
  • Materiały POS
  • Support programistyczny
  • Kampanie promocyjne
  • Identyfikacja wizualna
  • Komunikacja z konsumentem

Nowa identyfikacja wizualna marki InPost

Paczkomaty to flagowa usługa marki InPost, będącej największym niezależnym operatorem pocztowym w Polsce. Naszym zadaniem było odświeżenie brandingu i identyfikacji wizualnej marki. Nowe projekty miały zachować dotychczasową kolorystykę, a przy tym być nowoczesne i odzwierciedlać wartości firmy oraz benefity oferowanych przez nią usług. Najważniejszym elementem był redesign logo. Nowa wersja miała odzwierciedlać filozofię marki oraz emocje, które budzi – takie jak ekscytacja, radość z niespodzianki. Pragnęliśmy także podkreślić, że usługa jest dostępna całą dobę.

Pierwszym krokiem była analiza zachowań i upodobań konsumentów. Dopiero po jej przeprowadzeniu określiliśmy priorytety działań komunikacyjnych. Wiedzieliśmy, że Paczkomaty muszą posiadać wszystkie wygody i funkcje, które daje konsumentowi współpraca z kurierem. Doszliśmy do wniosku, że najważniejsze jest określenie sposobu, w jaki komunikuje się maszyna: treści komunikatu oraz emocji, jakie za sobą niesie. Ton komunikacji, jaki ustaliliśmy, miał być przyjazny i przystępny, a także intuicyjny – by był czytelny dla każdego.

InPost Nowoczesna Poczta
Paczkomat InPost
Strona internetowa InPost

Paczkomaty. Lubię tak!

Po prostu ekscytujące. Projektowanie wyglądu interfejsu
Paczkomatów i Pralniomatów.

Projekty dla Paczkomatów to nie tylko grafika, ale przede wszystkim dbanie o to, by kontakt użytkownika z usługą przebiegał bezproblemowo i w przyjaznej atmosferze. Przez ostatnie lata zaprojektowaliśmy oklejenia na maszyny w Polsce oraz za granicą, a także grafiki na ekrany dla użytkowników końcowych oraz dla kurierów.

Odbiór paczki to doświadczenie, które wywołuje w nas ekscytację. Dzięki Paczkomatom możemy poczuć ją w pełni. Przy tworzeniu projektów dla marki staraliśmy się na każdym kroku podkreślać te emocje, zachowując przy tym jak największą intuicyjność procesu. Pamiętamy, że dobry design to nie tylko wygląd, ale również użyteczność i funkcjonalność.

Projekt paczkomatu InPost
Projekt paczkomatu InPost
Projekt paczkomatu InPost
Projekt paczkomatu InPost
Projekt paczkomatu InPost
Projekt paczkomatu InPost
Projekt paczkomatu InPost
Projekt paczkomatu InPost
Projekt paczkomatu InPost
Projekt paczkomatu InPost
Projekt paczkomatu InPost
Co tylko mogę, zamawiam z dostawą do Paczkomatu. To sama przyjemność, odbierać paczki w ten sposób! Mój Paczkomat jest zawsze uśmiechnięty… w przeciwieństwie do pań z poczty. Ostatnio odbierałam coś rano, zanim pojechałam do pracy. Powitanie z ekranu było super miłe i “zrobiło mi” dzień 🙂 Agata z Poznania
Paczkomat InPost
Książeczka InPost
Książeczka InPost
Dziewczynka

Tworzenie społeczności

Marka InPost zebrała wokół siebie społeczność ponad 300 000 osób. To ogromna grupa użytkowników usługi, dla których Facebook jest źródłem informacji o usługach. Stworzyliśmy i zorganizowaliśmy szereg akcji promujących Paczkomaty oraz ich partnerów (m.in. Multikino, Agora, Tefal, Winiary i innych).

W wyniku akcji promocyjnych, przy których organizacji współpracowaliśmy, społeczność marki urosła, a grono aktywnych użytkowników, dzięki first trial usługi, znacząco się zwiększyło. Integrując API Paczkomatów z aplikacjami na Facebooka, uzyskaliśmy wyjątkowe narzędzie, które pozwoliło w sprawny sposób konwertować fanów w użytkowników.

Plakaty InPost

Partnerzy konkursów

  • Logo Agora
  • Logo Winiary
  • Logo Multikino
  • Logo Legimi
  • Logo Gazeta.pl
Wyróżnienie Golden Arrow Dzięki usłudze tzw. poczty hybrydowej, z której skorzystaliśmy, tworząc kampanię InPost LOVE, użytkownicy mogli, nie ruszając się sprzed ekranu, nadać realną kartkę z życzeniami lub paczkę-niespodziankę do ukochanej osoby. Kampania ruszyła tuż przed walentynkami i trwała aż do Dnia Ojca, obejmując marcowy Dzień Kobiet i majowy Dzień Matki. Działania w social media wspierane były przez outdoor. Dzięki wykorzystaniu mechanizmu member-gets-member efektywność sięgnęła 80%, co zapewniło nam wyróżnienie w ogólnopolskim konkursie Golden Arrow.
Wyróżnienie InPost Love
InPost w Europie

Spodobał Ci się ten projekt?

Wypełnij formularz i zobacz,
co możemy zrobić
dla Twojej firmy.