Klient

Wokas

Zakres prac

  • koncepcja
  • scenariusz
  • storyboard
  • produkcja
  • zakup mediów

Sfilmujmy wdzięczność naszych roślin

Jak mogliście przeczytać tutaj, jedną z głównych składowych naszej kampanii był spot, którego emisja odbyła się w marcu b.r. w telewizji, natomiast w Internecie możecie go zobaczyć przez okres trwania całej kampanii.

Największe wyzwanie „projektu spot” czekało na nas już na starcie. Zadanie, jakie postawił przed nami Klient, to zmieszczenie choćby namiastki storytellingu w 15 sekundach. Czy nam się udało? Sądzimy, że tak!

Spot opowiada historię kobiety, która kocha kwiaty. Planuje ona posadzić kilka nowych i kiedy wraca z zakupów z sadzonkami i workiem ziemi uniwersalnej WOKAS SMART, na klatce schodowej ukazuje jej się zaniedbana roślinka z karteczką z napisem „Przygarnij mnie!”.

Nasza bohaterka decyduje się zabrać roślinkę do siebie, przesadzić ją do nowej ziemi oraz urokliwej doniczki i umieścić między innymi kwiatami w swoim mieszkaniu. Na końcu wybrzmiewa hasło przewodnie kampanii:
„WOKAS SMART - rośliny będą Ci wdzięczne”,
a dowodem na to są kwiaty naszej bohaterki, które widzieliśmy na ekranie.

Przygotowanie spotu i cały ten niekrótki proces sprawił nam wiele radości. Naszym partnerem podczas realizacji był dom produkcyjny ISTV Media.

Jak to wyglądało za kulisami?

Preprodukcja

Zaczęliśmy od przedstawienia Klientowi dwóch koncepcji – obie zostały przyjęte ciepło, jednak wybrana została bardziej emocjonalno-wizerunkowa wersja. Kolejnym krokiem było przygotowanie scenariusza z uwzględnieniem uwag Klienta do koncepcji. Po zaakceptowaniu scenariusza, zajęliśmy się narysowaniem storyboardu.

Kiedy mieliśmy już storyboard, przygotowaliśmy prosty still-o-matik, dzięki któremu upewniliśmy się, że wcześniej wybrana muzyka będzie pasować oraz że powinniśmy zmieścić się w tych krótkich 15 sekundach.

Później dom produkcyjny przystąpił do przygotowań, które zawierały w sobie casting i wybór aktorki, scouting zakończony decyzją o lokacji, dokumentację techniczną, dobór głosu lektorki, przymiarki i spotkanie PPM, na którym wraz z Klientem potwierdziliśmy wszystkie decyzje.

Preprodukcja

Spot został nakręcony w ciągu jednego dnia, który zaczął się wcześnie i skończył późno. Gdy wraz z Klientem pojawiliśmy się na planie na chwilę przed rozpoczęciem zdjęć, czekała przygotowana scenografia oraz ekipa ze sprzętem. Wideo było kręcone w wynajętym mieszkaniu, w którym po dodaniu sprzętu i koniecznych na planie osób, miejsca nie było zbyt dużo.

Z tego powodu kreatywna część naszego zespołu (art oraz autor scenariusza) zostali na miejscu z reżyserem, a project managerka wraz z Klientem mieli komfortowe miejsce w stojącym nieopodal kamperze, gdzie na żywo wyświetlał im się podgląd z kamery i akceptowali nagrane sceny przez krótkofalówki.

Jeszcze tego samego dnia dział się demontaż, dzięki czemu zanim zeszliśmy z planu, mieliśmy pierwszą wersję spotu wstępnie zaakceptowaną przez Klienta i mogliśmy przejść ze spokojem do kolejnego etapu produkcji.

Postprodukcja

Jednym z najważniejszych punktów postprodukcji była kolor korekcja, którą zorganizowaliśmy w sali kinowej Krakowskiego Parku Technologicznego. Później pozostało nam tylko nagranie głosu lektorki, udźwiękowienie i nasz spot był gotowy.

Ostatni krok to przygotowanie plików emisyjnych i ich przesłanie do stacji telewizyjnych oraz domu mediowego, a po nim pozostało nam jedynie czekanie na obejrzenie naszego wideo na ekranach telewizorów.

28 dni

Czas trwania emisji

4 166

Ilość faktycznych emisji reklamy

163%

Realizacja celu związanego z całkowitą liczbą emisji spotu

44 min

Kontaktów z reklamą

134%

Realizacja celu związanego z liczbą kontaktów z reklamą

76%

Procent dotarcia do grupy docelowej

Zakupem mediów zajmował się nasz partner Performance Media. Udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki kampanii telewizyjnej. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć i podkreślić, że wpływ na przekroczenie 100% zakładanych wyników miała sytuacja związana z pandemią, która zaskoczyła nas wszystkich.

Część reklamodawców wycofała swoje budżety i emisje ze względu na treści swoich reklam i ryzyko, że mogłyby zostać źle odebrane w ówczesnej sytuacji. Dzięki temu nasz spot był emitowany więcej razy, niż było to pierwotnie zakładane. Dodatkowo bardzo duża część społeczeństwa poddała się dobrowolnej kwarantannie w marcu, co spowodowało nagły wzrost oglądalności telewizji, a on przełożył się na zwiększenie kontaktów z reklamą.

Podsumowując: “projekt spot” był dla nas super przygodą i chętnie będziemy powtarzać ją częściej! Być może następnym razem będziemy mogli odbyć tę przygodę wspólnie?

Spodobał Ci się ten projekt?

Skontaktuj się z nami i zobacz,
co możemy zrobić
dla Twojej firmy.

Zobacz również