Klient
Wokas SA
Zakres prac
- koncepcja
- scenariusz
- storyboard
- produkcja
- zakup mediów
Sfilmujmy wdzięczność naszych roślin
Jak to wyglądało za kulisami?
Preprodukcja
Zaczęliśmy od przedstawienia Klientowi dwóch koncepcji – obie zostały przyjęte ciepło, jednak wybrana została bardziej emocjonalno-wizerunkowa wersja. Kolejnym krokiem było przygotowanie scenariusza z uwzględnieniem uwag Klienta do koncepcji. Po zaakceptowaniu scenariusza, zajęliśmy się narysowaniem storyboardu.
Kiedy mieliśmy już storyboard, przygotowaliśmy prosty still-o-matik, dzięki któremu upewniliśmy się, że wcześniej wybrana muzyka będzie pasować oraz że powinniśmy zmieścić się w tych krótkich 15 sekundach.
Później dom produkcyjny przystąpił do przygotowań, które zawierały w sobie casting i wybór aktorki, scouting zakończony decyzją o lokacji, dokumentację techniczną, dobór głosu lektorki, przymiarki i spotkanie PPM, na którym wraz z Klientem potwierdziliśmy wszystkie decyzje.
Produkcja
Spot został nakręcony w ciągu jednego dnia, który zaczął się wcześnie i skończył późno. Gdy wraz z Klientem pojawiliśmy się na planie na chwilę przed rozpoczęciem zdjęć, czekała przygotowana scenografia oraz ekipa ze sprzętem. Wideo było kręcone w wynajętym mieszkaniu, w którym po dodaniu sprzętu i koniecznych na planie osób, miejsca nie było zbyt dużo.
Z tego powodu kreatywna część naszego zespołu (art oraz autor scenariusza) zostali na miejscu z reżyserem, a project managerka wraz z Klientem mieli komfortowe miejsce w stojącym nieopodal kamperze, gdzie na żywo wyświetlał im się podgląd z kamery i akceptowali nagrane sceny przez krótkofalówki.
Jeszcze tego samego dnia dział się demontaż, dzięki czemu zanim zeszliśmy z planu, mieliśmy pierwszą wersję spotu wstępnie zaakceptowaną przez Klienta i mogliśmy przejść ze spokojem do kolejnego etapu produkcji.
Postprodukcja
Jednym z najważniejszych punktów postprodukcji była kolor korekcja, którą zorganizowaliśmy w sali kinowej Krakowskiego Parku Technologicznego. Później pozostało nam tylko nagranie głosu lektorki, udźwiękowienie i nasz spot był gotowy.
Ostatni krok to przygotowanie plików emisyjnych i ich przesłanie do stacji telewizyjnych oraz domu mediowego, a po nim pozostało nam jedynie czekanie na obejrzenie naszego wideo na ekranach telewizorów.
28 dni
Czas trwania emisji
4 166
Ilość faktycznych emisji reklamy
163%
Realizacja celu związanego z całkowitą liczbą emisji spotu
44 min
Kontaktów z reklamą
134%
Realizacja celu związanego z liczbą kontaktów z reklamą
76%
Procent dotarcia do grupy docelowej
Zakupem mediów zajmował się nasz partner Performance Media. Udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki kampanii telewizyjnej. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć i podkreślić, że wpływ na przekroczenie 100% zakładanych wyników miała sytuacja związana z pandemią, która zaskoczyła nas wszystkich.
Część reklamodawców wycofała swoje budżety i emisje ze względu na treści swoich reklam i ryzyko, że mogłyby zostać źle odebrane w ówczesnej sytuacji. Dzięki temu nasz spot był emitowany więcej razy, niż było to pierwotnie zakładane. Dodatkowo bardzo duża część społeczeństwa poddała się dobrowolnej kwarantannie w marcu, co spowodowało nagły wzrost oglądalności telewizji, a on przełożył się na zwiększenie kontaktów z reklamą.
Podsumowując: “projekt spot” był dla nas super przygodą i chętnie będziemy powtarzać ją częściej! Być może następnym razem będziemy mogli odbyć tę przygodę wspólnie?